NÁVODY

::  späť ::

Tvorba meshov/Meshing

Meshe sú nové tvary rôznych objektov (oblečení, vlasov...), ktoré do hry môžete vytvoriť. Určite ste sa s nejedným aj vy stretli, ak netušíte, o čo ide, pozrite si tento obrázok, na ktorom môžete vidieť rôzne meshe, ktoré vytvorila stránka PeggySims2.net. Ak by ste chceli vytvoriť niečo podobné aj vy a presláviť sa vlastnými meshami do hry, čítajte tento návod ďalej...

Urobiť mesh je ťažké. Mne sa prvý mesh podaril až na druhýkrát, ktorý pozostával z odstránenia mašle na šatách, ale bol to mesh. Toto je len základný  návod, neskôr môžete využívať vacero funkcií a aj iné programy.

Budete potrebovať programy:
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/ - Milkshape
http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=122399 - Plugin do Milkshape (musíte skopírovať do adresára C:/Program Files/Milkshape)
http://sims.ambertation.de/ - SimPE (+ NET Framework a Managed Direct X 9c)
Zo všetkého si stiahnite najnovšiu verziu!

1. Spustite BodyShop a dajte vytvoriť vlastné súčasti > napr. oblečení > je to váš prvý mesh, tak si zoberte kimono s tou mašlou, alebo tie čo sú na obrázku. Zadajte meno a dajte importovať. Zatvorte Bodyshop.

2. Zapnite SimPE.
3. Otvorte textúru, ktorú ste exportovali z bodu jedna (File > Open). Bude v zložke SavedSims (Dokumenty/EA Games/The Sims 2/SavedSims). Má na začiatku čísla a potom meno, ktoré ste zadali v BodyShope.
4. Pozrite sa na Property Set. Tu uvidíte meno meshu. V prípade šiat na obrázku v bode jedna je to afbodydresslongloose_grayline. Ignorujte časť grayline. V prípade kimona to bude určite iný názov.

5. Choďte na vašu plochu (nevypínajte SimPE) a vytvorte novú zložku napr. Môj projekt.
6. Choďte znova do SimPE a dajte File > New.
7. Použite Finder Tab. (Mal by byť na pravej strane vašej obrazovky, ak ho nevidíte, dajte Window > Resource Finder.) Napíšte meno meshu. V prípade šiat na obrázku je to afbodydresslonloose. Stlačte Start. Bude chvílu trvať kým SimPE donačítava. Načítavanie možete vidieť dole.

8. Ideme pozrieť na 4 časti mesha: GMDC zo sims03.package, GMND zo sims04.package, SHPE zo sims05.package a CRES zo sims06.package... Posúňte sa dole, kým neuvidíte sims03. package. Vyberte GMDC dvojklikom na Geometric Data Kontainer: afbodydresslongloose _tslocator_gmdc . Nechceme LOD verziu, ktorá je pod tým! Teraz chvíľu čakajte, kým sa načítava.

9. Teraz uvidíte ako sa sims03.package otvorí. Súbor, ktorý budeme potrebovať je rozsvietený tak, ako na obrázku. Kliknite na neho pravým tlačidlom, vyberte *extract* a uložte do zložky, ktorú ste vytvorili (môj projekt).

10. Kliknite na *Finder* znova a nájdite sims04.package. Dvakrát kliknite na Geometric Node: afbodydresslongloose _tslocator_gmnd .

11. Znova pravým kliknite na vysvietené GMND a dajte *Extract* do vašej zložky.

12. Zopakujte kroky 10 a 11 ešte dvakrát pre sims05.package a SHPE a sims06.package a CRES.
13. V SimPE vytvorte nový súbor. (File > New)

 

1  2  3  4  ďalej >>>