Očami fanúšika: 1. Svety, susedstvá a verejné priestranstvá

V prvom rade musím povedať, že EA Games si vyhradila právo meniť hru až do jej vydania v septembri. Môžu teda ešte niečo zmeniť, myslím si, že to už nebude ale nič zásadné. Zásadná informácia, ktorú sme vedeli a teraz sa potvrdila:

!Nebude otvorený svet!

Hráči, ktorí v Creator’s Campe túto hru hrali, systém susedstiev prirovnávajú k The Sims 2. Každý svet sa bude skladať z piatich susedstiev a v každom susedstve bude päť pozemkov. Maximálna veľkosť pozemku bude 50×50. Verejné budovy (bary, posilňovňe, parky) budú obsahovať objekty, ktoré sa dajú kúpiť aj do domácnosti, pretože, ako autori sami tvrdia, sústreďovali sa skôr na domácnosť Simov.

Načítavacie obrazovky

Mapa susedstva Willow Creek (Zdroj: SimsVIP.com)

Znova teda opakujem, že hra funguje ako The Sims 2, to znamená, že jeden pozemok je aktívny a ak sa chcete dostať napríklad k susedom, objaví sa načítavacia obrazovka. Dĺžka načítavania závisí od toho, aká je veľkosť a prepracovanosť pozemku, na ktorý sa chcete dostať, ale aj od toho koľko Simov presúvate. Avšak v porovnaní s The Sims 2 teraz zo svojho aktívneho pozemku vidíte aj iné (nemáte len jeden orezaný pozemok).

Pre porovnanie: The Sims 2 vs. The Sims 4

Potom sa ale v každom susedstve nachádzajú spoločné priestranstvá, ktoré, ako som pochopila (dúfam, že správne), nemajú načítavaciu obrazovku. Tieto priestranstvá sa nachádzajú v aktívnom susedstve a medzi obývanými pozemkami. Patria sem verejné toalety, miesta pre rybolov a aj grilovacie miesta. Ďalej je v hre jeden celkom milá črta a síce to, že každé susedstvo má svoje osobité detaily. Sú to vodopády, loďky a dokonca aj rôzne pozadia/oblohy.

Pozrite si tiež videá, kde môžete lepšie vidieť, aká veľká je časť susedstva s domami:

Pozitívnou vecou je aj to, že oproti The Sims 3, sa bude dať cestovať aj medzi susedstvami bez toho, aby ste stratili uloženú hru alebo sa museli s rodinou sťahovať. Čo napríklad znamená, že môžete mať vzťah so Simom z iného susedstva a chodiť ho naštevovať.  Taktiež sa tu bude nachádzať funkcia Uprav si svet, pomocou ktorej budete môcť rodiny spájať, rozdeľovať, ale aj upravovať krajinu (upravovať krajinu môžete napríklad tak, že z púštnej spravíte trávnatú).

Konečné zhrnutie
Moje osobné hodnotenie susedstiev/svetov: 6/10

A to pre to, že:

► Veľké mínus
Stratenie otvoreného sveta je pre mňa krok vzad. Nie som veľmi nadšená z načítavacích obrazoviek. Autori síce tvrdia, že načítavanie nebude trvať viac ako 30 sekúnd, ale v skutočnosti to bude závisieť od výkonu jednotlivých počítačov. Tiež mám strach, že čím viac datadiskov bude pribúdať, bude sa načítavanie spomalovať.

► Plus
To je pre mňa cesta medzi svetmi, aj keď to nie je nič extra, lebo v podstate to je nanič. Možno bude v nejakom susedstve zaujímavý pozemok a ja ho budem chcieť navštíviť, ale to je tak všetko.

Preto sú u mňa pocity z tejto hry zatiaľ tak 50/50, ale s pribúdajúcimi informáciami sa to možno zmení (či už k horšiemu alebo lepšiemu).

Pozri tiež ostatné články Očami fanúšika:
2. Mód stavby/Nástroje stavby
3. Mód stavby/Katalóg nákupu
4. Životné etapy
5. Interakcie a emócie + 6. Nové predmety

Článok: babyblue
Zdroje: SimFans, SimsNetwork, SimplyRuthless, SimsVIP

3 256x otvorené

12 komentárov pre “Očami fanúšika: 1. Svety, susedstvá a verejné priestranstvá”

  1. Dee píše:

    Tiež som si čítala články z Creators camp a tvorcovia sa návratom k načítavacím obrazovkám odvolávajú hlavne na počet simov na verejnom pozemku, keďže tie boli v sims 3 relatívne prázdne. Teraz vraj budú pozemky omnoho živšie, čo zas beriem ako pozitívum. Pozerala som aj nejaké herné videá a zatiaľ jediné, čo je pomerným sklamaním je miznutie simov, keď niekam idú..

  2. erin25 píše:

    podľa môjho názoru je sims 4 rozhodne krok späť. Možno by som S4 prirovnala k lepšej verzii sims 2.. Asi som očakávala až príliš veľa, keď ea oznámila pokračovanie sims série. Pomaly začína byť vidno sfušovaná robota tejto spoločnosti a to, že všetko sa už dnes zjavne krúti okolo peniazov. Vyhodené bazény, preskočenie stupňa batoľata vo veku, strata možnosti navrhnutia vlastnej farby oblečenia/stien(z toho som dosť smutná, nakoľko som skôr viac fanúšik stavby domov ako hrania domácností a vyhovovala mi možnosť doladiť celý interiér a exteriér podľa svojho gusta), trápne interakcie s novorodencom obmedzené len na vytiahnutie novorodenca z kolísky a následné položenie späť mi príde niečo ako poslať sima vyhodiť smeti do koša.. A úprimne, vy všetci, ktorí sa pustíte do mňa kvôli tomu, že v sims 4 je vylepšená tvorba sima, ruku na srdce, koľko času vám zaberie tvorba sima a koľko následná hra s vytvorenou rodinou? 😉 … Zrušenie voľného susedstva je tiež krokom späť k sims 2, aj keď čo som tiež pochopila z anglických videí, malo by ísť o niečo ako súbor pozemkov(jednej štvrte), na ktorej je voľný pohyb po určitých úsekoch, no ak budete chcieť zájsť do ďalšej štvrte, mala by sa spustiť načítavacia obrazovka. Neviem ako vy, ale ja som si rozmyslela po skúpenej skoro celej kolekcii hry sims 3 prestať podporovať darmošlapov z EA+Maxisu a im podobným. Keď chcú spraviť poriadnu hru,tak nech si radšej počkajú aj dva-3 roky a namakajú ju a nech radšej stojí za to.. nad týmto len plakať,ešte že tu je sims 3 😉

    • Zuzana píše:

      Ja za seba hovorím, že sims 3 som hrala asi 2x, to obmedzujúce susedststvo mi vadilo, grafika mi vadila, preto som hrávala a stále hrávam sims 2, môžem mať viac rodín v susedstve a keď hrám jednu, nestarnú mi druhé, môžem na ďalší deň hrať ďalšiu rodinu, sims 4 som si práve objednala, vidím, že mi budú chýbať batoľatá… inak to zatiaľ vidím pozitívne, mne autá chýbať nebudú, možno bazzény, ja sa naopak teším, že sa to bude podobať na sims 2. Sims 3 mám základnú s jedným dodatkom, viac sme ani nekúpili, mne sa trojka absolútne nepáčila.

  3. Em píše:

    Tak ja si myslím, že záleží na uhle pohľadu. Mne osobne sa Sims3 nepáčil, celú dobu som hrávala hlavne 2, lebo som mohla hrať za každého koľko som chcela a ostatní mi naokolo zatiaľ nezostarli. Na 3 sa mi vobec nepáčil ten otvorený svet, nedával až tak moc výhod a kým sa načítal pozemok, na ktorý som išla, dlho to trvalo keď som mala dokúpených viac datadiskov. A tie prázdne pozemky tiež nič moc. A grafika simov v dvojke bola podľa mňa tiež lepšia ako v trojke, preto sa teším na 4. Cestovanie medzi susedstvami je skvelá vec. Uvidíme čo tie načítavacie obrazovky, ale mne osobne to vadiť nebude. Ja som zasa rada, že sa štvorka podobá dvojke 🙂

  4. aronx56 píše:

    všetci sa len sťažujete čo všetko tam nebude a vôbec nehľadíte na to čo tam bude nové a vôbec vás nezaujíma že prečo asi to odtiaľ dali preč…určite to neurobili preto aby tú hru nikto nechcel a oni nezarobili….Náhodou viem že otvorený svet nebude preto aby sa výkon hry zvýšil narozdiel od TS3 ktorá lagovala, sekala sa, zamŕzala a padala nespočetne veľa ľuďom vrátane mňa…paletka farieb z toho istého dôvodu…všetko by ste chceli a neviete nič iné len sa sťažovať…

  5. scout89 píše:

    Ja súhlasím, uvedomte si prosím ale ako doteraz všetci S3 neustále kritizovali. Otvorené susedstvo je skvelé, ale skutočne to v konečnom dôsledku spomaľovalo a komplikovalo hru hru. Hra mala byť od začiatku o simíkoch a domácnosti, pôvodne to bola simulácia domáceho života nie World of Sims. Preto sa asi tvorcovia snažia k tomu vrátiť.

    Rovnako aj create style. Mne osobne tento nástroj vôbec nechýba, lebo neuveriteľne spomaľoval hru, tu jednak po technikej stránke a jednak po praktickej. Zatiaľ čo v S4 demo som si spravil zaújmavého simíka za pár minút, v S3 cas mi to vedelo trvať aj dve hodiny, a to nehovorím o zariaďovaní domov a datadiskami, ktoré to všetko ešte viac spomalovali. Možno rozmumne bol ešte riešený v Medievale

    Uvedomte si tiež že pravdepodobne neúspech 3ky mal za následok mešnie dotácie financovaní vývoja 4ky. Hra ja taká aká je.. nepopieram proste zatial skutočne pôsobí 50:50 ale zase som aspom rád že sa tvorovia zamerali na simíkov, a nie tvorby nezmyselne širokého sveta v ktorom aj tak nikto efektívne nehrá. Hra proste nemôže obsahovať všetko, široké svety plné simíkov, meniť všetko do posledných detailov a ešte aj plynule ísť..

    • žabka4446 píše:

      Úplne s tebou súhlasím ….velice kydaju na ts4 pritom to niektorý posudzujú ba z obrázkov určite to bude mať plusy aj mínusy..teším sa na ts4 🙂

  6. PetoB píše:

    Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale tvrdiť že v Sims2 nevidel z vlastného pozemku okolitý svet a iné pozemky môže iba ten kto si nekúpil datadisk HM môda. Ja som videl všetko naokolo vážení! A čo sa týka načítavacích obrazoviek? Som jasne ZA!!! Prečo? Nuž z dôvodu hrateĺnosti. Ak sa mi v Sims2 urobila nejaká chyba na pozemmku, tak stačilo rodinu presťahovať do iného domu, zbúrať dom s chybou a všeto bežalo perfektne ďalej. No skúste toto urobiť v trojke… Kedže sa ukladá celé mesto do jediného savu, aj napriek presťahovaniu rodiny sa chyby v meste nabaľujú na seba ďalej až je hra nehrateľná a potom už neostáva nič iné len začať odznova, alebo presťahovať rodinu do iného susedstva. Pre rôznych mudrlantov upozorňujem že viem čo hovorím, mám všetky datadisky k Sims2 a Sims3, pričom som niektoré z trojky musel odinštalovať, aby to bolo ako tak hrateľné! Tešim sa na Sims4.

    • Tomak píše:

      Okolitý svet môžeš v TS2 zo svojho pozemku vidieť už od dodatku TS2 Nočný život, v základnej hre to nebolo možné tak, ako to je v TS4 alebo TS3.

  7. pablitoss333 píše:

    Ahojte 🙂 Nie som veľmi skúsená čo sa týka techniky a tak preto chcem vedieť, ako funguje TS4 na WIN8? a kde môžem stiahnuť demo verziu?

Pridať komentár

Všetky práva vyhradené. Akýkoľvek vlastný obsah na týchto stránkach – vynímajúc materiálov zverejnených na stránkach TheSims.com resp. inými stranami v oficiálnej spolupráci so spoločnosťou Electronic Arts – je v plnom vlastníctve stránok GAMESIMS.sk. Je zakázané ho kopírovať.