Poznáte to... Keď sa konečne po načítavaní dostanete v The Sims 2 do susedstva, čaká vás hneď ďalšie čakanie do domácnosti s rodinou. A to ešte nerátam rôzne vychádzky do barov, klubov, knižnice, rôznych obchodov alebo iných obecných pozemkov, kedy máte doslova čas si niekedy pri tom aj odskočiť a najesť sa či urobiť základné potreby. Je to neuveriteľné, ale The Sims 3 vás už v tomto nebude viac obmedzovať! Je to akoby naozaj niekto otvoril dvere a "jazvy" rýh na parcelách, po ktoré sa Simovia môžu pohybovať odrazu zmizli.
Pokiaľ som rotovanie a priblížovanie susedstvom neuvidel na vlastné oči, vôbec som si nevedel predstaviť, ako to vlastne bude fungovať. A stalo sa... Všetko išlo plynulo a z celého pohľadu na susedstvo sme sa dostali hladko približovaním až k domu Cindy. Okolie sa postupne detailnejšie skrášľovalo a začali sme počuť zvuky z ulice. V dome bolo v momente vidno objekty, trvalo iba malú chvíľku a bolo vidno už aj svetlá a okná. Možno sa vám teraz zdá, že to celé prebiehalo akosi pridlho, môžem vás však ihneď upezbečiť, že zoom netrval ani 2 sekundy. Tomu sa hovorí otvorené susedstvo! Už žiadne načítavanie, susedstvo beží v čase spolu s vašou rodinou. Centrum mesta teraz hrá veľkú úlohu pri budovaní nových vzťahov. Všetko v hre sa deje z nejakého dôvodu. V prototype susedstva nám ukazovali, na akom princípe hra pracuje. Jednoducho každá rodina, za ktorú nehrajete si automaticky zariaďuje život, hľadá prácu, sťahuje sa, bohatne, zomiera, vnúčatá tak potom všetko zdedia a každé si vyberie inú cestu za šťastím, za partnerom. Každá rodina má pochopiteľne svoj vlastný príbeh. EA nič nenecháva na náhodu a všetko si naprogramoval na nekonečno.
V susedstve nám najmä chceli ukázať, aké detaily ostatných domov, budov je vidieť z pohľadu zapnutej rodiny Cindy. Naozaj na pozemkoch sme mohli vidieť, stoličky, ďalekohľady, šachy, celé okolia, čo to i za oknami a hlavne Simov, ktorí boli pohltení každý do inej činnosti. Hneď som si všimol, ako sa s postupujúcim časom pohybovali tiene stromov, budov a Simov. Bolo nádherné, keď ste si na tieni všimli aj pohyby listov. Stromy vyzerali báječne, listy sa očarujúco vlnili vo vetre. Keď sme sa presunuli na pozemok s veľkou záhradou, ktorá umožňovala prekrývane v ohrade za plotom umiestňovať rôzne kery, kvetnaté kríky alebo iné nižšie okrasné rastliny, ani sme si neuvedomili, že hra bola pozastavená, keď nám zrazu pauzu odistili a všetci zhíkli: "Uau!". Je zaujímavé, akými detailami si pri "trojke" dali producenti záležať. Všetky tieto kery sa takisto unášali vetrom a doslova celá záhrada, akoby odrazu dýchala. Keď sme prešli k jazeru alebo k moru, vždy sme videli nádherné vlnenie vody, odrazy Slnka vo vode, ktoré boli miestami oslepujúce. More je oproti datadisku Bon Voyage (Šťastnú cestu) na omnoho vyššej úrovni vrátane vĺn, ktoré nepôsobia tak umelo a vy ste sa až priamo k nemu mohli romanticky poprechádzať. Stmievanie bolo taktiež fascinujúce, už niečo pred siedmou večer bolo badať mierné červenkasté stmievanie celého susedstva, všetko išlo pomaly a postupne, o siedmej to naberalo ráz a pred ôsmou bola tma ako v lese.
Susedstvo teraz obsahuje množstvo nových funkcií a vyznačení. Všimol som si, že hra sa bude dať vypínať aj čiastočným spôsobom, keď sa budete chcieť dostať napr. iba do Windowsu (Quick to Windows). Mesto je dokonalé nastaviteľné a umožňuje vám odstráňovať a meniť pozemky či Simov. Dokonca hodnota pozemkov sa už nebude odvíjať len od veľkosti parcely, ale aj od lokality z pobrežia, pláže. Po celom susedstve vás budú navigovať rôzne označenia pre budovy a aj pre Simov, ktoré sa vám ukážu hneď po priblížení. Je to celkom užitočné, pretože v The Sims 3 sa váš Sim nachádza úplne sám na celom otvorenom susedstve plnom života a diania, a keďže môžete voľne prejsť z jedného konca na druhý, je možné, že sa stratí nielen váš Sim, ale aj vy sami. Každý obecný pozemok (kaviarňa, knižnica, park...) má tak nad sebou bublinu s výstižným obrázkom, čo ponúka. Keď stratíte miesto, kde sa daný podnik nachádza, nasledujete už len šípku bubliny po okraji monitora, ktorá vás tam opät presne zavedie. Takisto to je aj so Simami. Keď sa napr. nachádzate doma a váš Sim odchádza do roboty, až sa s autom z vašeho dohľadu úplne stratí, vy vidíte ako bublina všelijako pobehuje po okraji v smere jeho cesty. Keby ste ju nasledovali, došli by ste k autu, ktoré pokračuje ďalej vo svojej ceste so Simom. Už žiadne zmiznutia! Sim sa dostaví k budove, kde pracuje. Po vstupe do budovy Sima už nevidíte a nemôžete ho viac kontrolovať.
Okrem obecných budov má teda susedstvo aj budovy, kam chodia Simovia do práce (Veda, Výskum, Armáda...). Po kliknutí na jednu z nich sa môžete do zamestnania zapísať, keď tak učiníte, môžete opätovným kliknutím zistiť napr. čas prvého príchodu. Obytné domy sú takisto vo viacerých štýloch, od klasických tu začali vytvárať aj bohaté moderné až hypermoderné vily či domčeky na farmárskych plochách s poliami.
Na záver nám nemohli zodpovedať, či bude v hre iba jedno susedstvo. Kto vie, možno ich predsa len bude viac...
|