NÁVODY

::  späť ::

Tvorba meshov/Meshing

<<< späť  1  2  3  4

40. Pod kartou model zoberte nástroj Select. Tiahnutím myši vyberte časť chrbta, v prípade šiat s mašlou časť spodného chrbta (tam, kde je mašla). Pravým kliknite na vybranú oblasť a zadajte Frame Selection. Oblasť sa priblíži.

41. Zopakujte to pri každom z obrázkov. Ak sa vám to na prvýkrát nepodarí, kliknite ešte raz pravým a dajte Reset View.

42. Kliknite a tiahnite myšou, aby ste označili zbytočnú vec. V prípade kimona je to mašla.

43. Niekedy omylom vyberiete aj body z chrbta. Nechcené body odznačíte shift+klik pravým tlačidlom myši.

44. Na vašej klávesnici stlačte Delete, aby ste zmazali nechcenú vec. Na 3D obrázku vpravo dole uvidíte, ako nechcená vec zmizla. Ak zmizol aj kúsok oblečenia a objavila sa čierna diera, potom stlačte Edit > Undo.
Vráťte sa do karty Groups. Vyberte typ tela a stlačte Hide. ~00MORPHMOD.0 – vyberte toto a stlačte Hide.

45. Teraz sa nám ukáže mesh nechceného tela. Vyberte a zmažte nechcenú vec. Potom choďte znova do karty Groups a vyberte ~00MORPHMOD.1 – znova dajte Hide a zobrazí sa mesh svalnatého tela. Zase zmažte nechcenú vec.
46. V menu stlačte Vertex a dajte Sims 2 Unimesh Fix Underweighted Bones. Otvorí sa okno. Dajte Ok.
47. Ak všetko vyzerá dobre, môžete potom exportovať váš prerobený mesh. File > Export > Sims2 UniMesh Exporter V4.05a.

48. Dajte mu nové meno a stlačte Save (meno v znení napr. ako newmesh1). Ak je všetko dobre, váš mesh je teraz pripravený na reimportovanie do SimPE. Ak ste sa pomýlili, dostanete chybovú správu. Znamená to, že niečo, čo nemalo byť zmazané, bolo zmazané, alebo niečo, čo malo byť zmazané nebolo. Choďte naspäť a pozrite sa, či viete nájsť, kde ste urobili chybu. File > New a začnite znovu.
49.
Otvorte SimPE a potom váš mesh ( napr. : EA Games/ The Sims 2 /Downloads/MESH_ejen_afkimono_maj)
50. Pravým kliknite na Geometric Data Container a stlačte Replace. Vyberte vaše nové gmdc (newmesh1.package)

51. V SimPE sa otvorí nové okno, v ktorom je napísané Resource Changed, should SimPE reload it. Dajte Yes. Potom File > Save. Zatvorte SimPE.
52. Teraz sa pozrite, či váš mesh funguje v BodyShope a v hre! Ak funguje, spravili ste váš prvý MESH! (Obrázok kimona bez mašle tu.)

Pozn.: Podobne postupujete aj pri tvorbe meshov na vlasy, iné oblečenie a i. Avšak chvíľu potrvá, kým sa zdokonalíte a začnete vyrábať dokonalé unikáty :o).

Obrázky a článok: ModTheSims2
Preklad: Ejen